FAQ EV laden voor u

Speed Charge Ultra Snelle EV laderrs

FAQ – laders voor alle auto’s?

Ja, Speed-Charge laders zijn snelladers die te gebruiken zijn met alle merken. En we ondersteunen bij de nodige software-updates.

Vaste 60kW lader voor bij retail, bedrijf of horeca

Openbare plaatsing is voor veel grote en kleine bedrijven interessant. Vanwege de extra inkomsten maar ook om klanten te trekken. EV rijders vinden dan zowel uw snelle lader via de app, als ook uw zaak. Met een goede laadplek en fair tarief is dat een win-win-win actie.

Het verschil: (trage) Wisselstroom- AC en (snelle) Gelijkstroomladers DC.

Gelijkstroom (DC, ‘Direct Current’) is de tegenhanger van wisselstroom (AC, ‘Alternating Current’). Wisselstroom heeft in veel gevallen voordelige eigenschappen voor grootschalige infrastructuur, maar wordt in apparaten zelden gebruikt. Alles van blenders en scheerapparaten tot elektrische auto’s draait intern doorgaans op gelijkstroom.

Interne omvormer AC = traag laden
Om van wisselstroom naar gelijkstroom te komen, is een omvormer nodig. Een dergelijke omvormer is in elektrische auto’s aanwezig maar moet compact zijn ten opzichte van een externe omvormer. De capaciteit is daardoor beperkt. Dat heeft als nadeel dat het tempo waarmee de accu van een auto opgeladen kan worden, ook beperkt wordt.

Externe omvormer met DC = snel laden
Om te voorkomen dat opladen een tijdrovende kwestie wordt en de accu van een elektrische auto echt met een comfortabele snelheid opgeladen kan worden is een externe omvormer vrijwel altijd een betere oplossing. De auto kan dan direct de gelijkstroom ontvangen om de accu op te laden.

Deze effectieve omvormers zijn aanwezig in de door ons geleverde snelladers, daarom kunt u met deze gelijkstroom leverende laders veel sneller opladen dan met wisselstroom oplaadmogelijkheden.

Voor meer informatie kunt u ons bellen: tel. 036 5300 886.

Elke vol-elektrische auto verdient een krachtige lader

Elektrisch rijden is geweldig, mits het laden optimaal is geregeld.
Dat kan alleen met gelijkstroom (DC) laders.

Hoe zit dat?

  • Momenteel komt er uit vrijwel alle (lokale) laadpalen nog wisselstroom (AC). Weliswaar met een capaciteit van 22/11 kW. Maar de werkelijke laadstroom, wordt flink beperkt door de omvormer in je auto, ook wel boordlader genoemd.
    Die kan slechts 3,7kW of 7,2kW aan, soms 11kW. En daar gaat doorgaans nog 18% laadverlies af. Dat kost veel te veel tijd en geld. En een auto die stil staat heb je niks aan (downtime).
  • Mede daarom leveren wij uitsluitend snelle moderne gelijkstroom DC laders, want net als de snelle laders aan de
    snelweg, omzeilen die de beperking van de boordlader.

Waarom een eigen snellader van SpeedCharge?

  • Je maakt je onafhankelijk van openbare laadpunten.
    Met een krachtige en efficiënte laadvoorziening, thuis en/of
    zakelijk gun je jezelf maximaal laadcomfort.
  • De beste prijs voor deze nieuwe toekomstbestendige
    laadtechniek, met minimaal laadverlies en geen winstopslag
    op je geladen kilowatt uren.
  • DC laden op krachtstroom (400V), voorhanden in woon-
    werkpanden en bedrijven (ook de 3x16A van de overhead/
    bedrijfsdeur), woonhuizen sinds 20 á 30 jaar, agri en meer…

Voor groot-, midden- en kleinbedrijf

  • Bedrijven hebben met onze snelle laders minder laadpunten
    en parkeerplekken nodig.
  • Werkplaatsen kunnen de wagens opgeladen meegeven
    en/of laden tijdens een servicebeurt.
  • Medewerkers en ZZP ‘ers zijn na een korte pitstop sneller op weg.
  • Winkels, restaurants en hotels creëren met goede laadpunten meer waardering, bezoek (via de app’s) en inkomsten.

(Duo) Lader op paal, aan de muur of mobiel

  • GoldCharge heeft voor elke situatie een oplossing. Bent u de hele dag onderweg? Dan hebben we mobiele laders.
  • Op bedrijfsparkeerplaatsen hebben we duo-laders. 2 wagens op 1 lader welke tussen de parkeerplekken in staat.
  • Laders op een paal voor de winkel of restaurant.
  • Wandladers voor binne. of buiten aan de muur.

Bescherming: IP-classificatie, korte uitleg

Het eerste cijfer van de IP-classificatie geeft  aan:

Het eerste cijfer: Beschrijving van de beschermingsgraad tegen contact en binnendringende, vaste voorwerpen zoals stof
0 Geen bescherming
1 Bescherming tegen vaste deeltjes met een diameter van meer dan 50 mm
2 Bescherming tegen vaste deeltjes met een diameter van 12,5 mm of meer
3 Bescherming tegen vaste deeltjes met een diameter van 2,5 mm of meer
4 Bescherming tegen vaste deeltjes met een diameter van 1 mm of meer
5 Bescherming tegen stofdeeltjes
6 Stofdicht; Volledige bescherming

Het tweede cijfer

Het tweede cijfer: Beschrijving van de beschermingsgraad tegen vloeistoffen of vocht:
0 Geen bescherming
1 Bescherming tegen verticaal vallende waterdruppels
2 Bescherming tegen vallende waterdruppels op een omsluiting die 15° gekanteld is
3 Bescherming tegen sproeien van water onder een hoek van 60° ten opzichte van de verticale positie
4 Bescherming tegen opspattend water uit eender welke richting
5 Bescherming tegen gerichte waterstralen op lage druk (6,3 mm) onder eender welke hoek
6 Bescherming tegen gerichte waterstralen op hoge druk (12,5 mm) onder eender welke hoek
7 Bescherming tegen volledige onderdompeling tot een diepte van 1 meter gedurende 30 minuten
8 Bescherming tegen onderdompeling tot grotere dieptes en een hogere druk
9 (K) Bescherming tegen gerichte waterstralen met een hoge temperatuur en druk, tegen afspoelen of tegen reinigingsprocedures met stoom

IP 20  afgedekt

IP 21  beveiligd tegen druipwater

IP 23  beveiligd tegen sproeiwater

IP 40  beveiligd tegen vreemde objecten

IP 43  beveiligd tegen vreemde objecten en sproeiwater

IP 44  beveiligd tegen vreemde objecten en spuitwater

IP 50  beschermd tegen stof

IP 54  beveiligd tegen stof en spatwater

IP 55  beveiligd tegen stof en waterstraal

IP 56  beveiligd tegen stof en waterdicht

IP 65  stofdicht en beveiligd tegen waterstraal

IP 67  stof- en waterdicht tijdens tijdelijke onderdompeling

IP 68  stof- en drukwaterdicht

Bescherming: IK-classificatie, korte uitleg

IK-classificatie geeft  aan:
De norm EN62262 (IK10) specificeert de manier waarop de behuizingen moeten worden gemonteerd wanneer de tests worden uitgevoerd, de atmosferische omstandigheden die moeten heersen, het aantal slagen en de gelijkmatige verdeling ervan, met de grootte, stijl, materiaal, afmetingen enz. van de verschillende soorten hamers die zijn ontworpen om de vereiste energieniveaus te produceren.

Doorgaans ondergaat de behuizing 5 herhaalde inslagen van een slinger- en vrije-valhamer die telkens 20 joule opleveren. Na elke slag wordt de behuizing fysiek geïnspecteerd om na te gaan of de constructie intact is en niet breekt.

OCPP, korte uitleg

OCPP geeft  aan:

In het Open Charge Point Protocol (OCPP) is een protocol wordt beschreven  hoe de communicatie tussen oplaadpunt, voor elektrische auto’s, en het backofficesysteem moet plaatsvinden. OCPP zorgt ervoor dat verschillende systemen met elkaar op een uniforme wijze kunnen communiceren.

OCPP is een open protocol. Het kan dus door iedereen gebruikt worden. En iedereen kan meedoen aan de ontwikkeling van het OCPP. Het is een open standaard waardoor  leveranciersonafhankelijkheid wordt bereikt.

Speed Charge Ultra Snelle EV laderrs

Wat is een gewone langzame (AC) en wat is een (DC) snellader?
Kijk deze video van 1 minuut!

Speed-Charge: het verschil tussen gelijkstroom (DC) & wisselstroom (AC)

Gelijkstroom (DC, ‘Direct Current’) is de tegenhanger van wisselstroom (AC, ‘Alternating Current’). Wisselstroom heeft in veel gevallen voordelige eigenschappen voor grootschalige infrastructuur, maar wordt in apparaten zelden gebruikt. Alles van blenders en scheerapparaten tot elektrische auto’s draait intern doorgaans op gelijkstroom.

Om van wisselstroom naar gelijkstroom te komen, is een omvormer nodig. Een dergelijke omvormer is in elektrische auto’s aanwezig maar moet compact zijn ten opzichte van een externe omvormer. De capaciteit is daardoor beperkt. Dat heeft als nadeel dat het tempo waarmee de accu van een auto opgeladen kan worden, ook beperkt wordt.

Om te voorkomen dat opladen een tijdrovende kwestie wordt en de accu van een elektrische auto echt met een comfortabele snelheid opgeladen kan worden is een externe omvormer vrijwel altijd een betere oplossing.

De auto kan dan direct de gelijkstroom ontvangen om de accu op te laden. Deze effectieve omvormers zijn aanwezig in de door ons geleverde snelladers, daarom kunt u met deze gelijkstroom leverende laders veel sneller opladen dan met wisselstroom oplaadmogelijkheden.

Voor meer informatie kunt u ons bellen: 0620000517.

Elke vol-elektrische auto verdient een krachtige lader

Elektrisch rijden is geweldig, mits het laden optimaal is geregeld. Dat kan alleen met gelijkstroom (DC) laders.

Hoe zit dat?

Momenteel komt er uit vrijwel alle (lokale) laadpalen nog wisselstroom (AC). Weliswaar met een capaciteit van 22/11 kW. Maar de werkelijke laadstroom, wordt flink beperkt door de omvormer in je auto, ook wel boordlader genoemd.

Die kan slechts 3,7kW of 7,2kW aan, soms 11kW. En daar gaat doorgaans nog 18% laadverlies af. Dat kost veel te veel tijd en geld. En een auto die stil staat heb je niks aan (downtime).

Mede daarom leveren wij uitsluitend snelle moderne gelijkstroom DC laders, want net als de snelle laders aan de snelweg, omzeilen die de beperking van een boordlader.

Waarom een snellader?

 

Je maakt je onafhankelijk

Onafhankelijk van openbare laadpunten. Met een krachtige en efficiënte laadvoorziening, thuis en/of  zakelijk gun je jezelf maximaal laadcomfort.

De beste prijs

Een zekere investering voor deze nieuwe toekomstbestendige laadtechniek, met minimaal laadverlies en geen winstopslag op je geladen kilowatt uren.

DC laden op krachtstroom (400V)

Dit is voorhanden in woon- werkpanden en bedrijven (ook de 3x16A van de overhead/bedrijfsdeur), woonhuizen sinds 20 á 30 jaar, agri en meer…

Bedrijven

Door sneller vol te laden met onze snelle laders hebben ondernemingen minder laadpunten en parkeerplekken nodig.

Winkels, hotels en restaurants

creëren met goede laadpunten meer
waardering, bezoek en inkomsten.

DC60M GoldCharge 60kW mobiele ev lader 02

Verrijdbare 60kW lader voor werkplaatsen

Garages, inbouw- en servicestations kunnen de wagens opgeladen meegeven en/of bijladen tijdens een servicebeurt.

Deze krachtige mobiele en verrijdbare lader De 60kW verrijdbare DC snellader voor werkplaats, bedrijf en ook mobiel om vlot lege auto’s weer op de weg te krijgen. Op vele manieren inzetbaar en daardoor een slimme investering.

Vraag een offerte voor een SpeedCharge Autolader

SpeedCharge DC snellader; snel weer op weg én een eigen EV laadpunt.

Bel direct 06-20000517

Ma - Vr  09:00-12:00   13:30-1700            

Contact SpeedCharge

Chat openen
Hallo welkom op speed-charge.nl
Kunnen we je helpen?